|
Bu yönetmelik 13/06/2019 tarih ve 76 nolu Meclis Kararı ile yürürlüğe konulmuştur.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
Madde 1– (1) Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediye Başkanlığı Dış İlişkiler Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2– (1) Bu yönetmelik; Şahinbey Belediye Başkanlığı Dış İlişkiler Müdürlüğü’nün Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.
Dayanak
Madde 3– (1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci Maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4– (1)Bu yönetmeliğin uygulamasında;
Belediye : Şahinbey Belediyesini,
Başkanlık : Şahinbey Belediye Başkanlığını,
Başkan : Şahinbey Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Şahinbey Belediyesi Başkan Yardımcısını,
Meclis : Şahinbey Belediye Meclisini,
Encümen : Şahinbey Belediye Encümenini,
Müdürlük : Dış İlişkiler Müdürlüğünü,
Müdür : Dış İlişkiler Müdürünü,
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü.
Temel İlkeler
Madde 5–(1) Müdürlüğün tüm çalışmalarında;
- Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
- Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
- Hesap verebilirlik,
- Kurum içi yönetimde ve İli ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
- Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
- Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
- Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik
ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, İş İlişkileri, Personel ve Bağlılık
Kuruluş
Madde 6- (1) Dış İlişkiler Müdürlüğü, Belediye Meclisi'nin 07.04.2011 Tarih ve 64 sayılı kararıyla kurulmuştur.
(2) Müdürlüğün birimleri şunlardır:
- Dış İlişkiler Birimi
- Proje Birimi
- Evrak Kayıt ve Arşiv Birimi
İş İlişkileri
Madde 7– (1)
- Kuruluş İçindeki İlişkileri
- Başkan ve Başkan Yardımcıları Birimleri
- Belediye Bölüm Müdürlükleri
- Kuruluş Dışındaki İlişkileri
- İlgili Bakanlıklar, kurumlar ve kuruluşlar
- Vatandaşlar
Personel
Madde 8– (1) Müdürlükte, bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
Madde 9– (1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 10- Müdürlük, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki görevleri yürütür:
- Belediyenin amaçları, prensip ve politikaları ile Başkanın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Başkanlık Makamının emir ve direktifleri doğrultusunda, Belediyenin uluslararası kuruluşlar ile mevcut ilişkilerinin geliştirilmesi ve yeni ilişkiler kurulmasını sağlamak,
- Yurtiçinde; T.C Bakanlıkları, Kalkınma Ajansları, Vakıflar, Valilikler, Kaymakamlıklar, Teşkilatlar, STK’lar ve diğer kurumlar ile yurtdışında AB, UNDP, Dünya Bankası vb. kurum ve kuruluşların fon kaynaklarının takip edilerek uygun programlara ülkenin ve belediyemizin stratejik hedefleri doğrultusunda projeler geliştirilmesi, hazırlanması ve finansal destek almaya hak kazanan projelerin yönetim ve koordinasyonunun sağlanması, gerekli raporlamalarının yapılması.
- Uluslararası kuruluşlar ile ilgili resmi yazışma, üyelik onay, meclis kararı, onayları dahil tüm işlemleri yürütmek,
- Belediyenin üyesi olduğu uluslararası kuruluşlar ile olan bağlantıları sürdürmek,
- Belediyenin koordinatörü olduğu kuruluşlar ile bağlantıları sağlamak, diğer koordinatörlerin çalışmalarına destek vermek,
- Belediyeye intikal eden çeşitli dillerdeki yazı, belge ve dokümanların incelenip gerekli görülenlerin tercümesi ile birlikte ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak,
- Belediyenin uluslararası kurum ve kuruluşlarla kurduğu veya kuracağı ilişkilerin sağlıklı yürütülmesi, konu ile ilgili bilgi ve dokümanların alınabilmesi için uluslararası iletişim ağından da faydalanılarak söz konusu bilgilerin derlenip düzenlenmesi ile birlikte Belediye heyetlerinin yurtdışı seyahatleri sırasında kullanılabilir hale getirilmesini sağlamak,
- Yerel yönetimler, uluslararası kurum ve kuruluşlar, kültür ve sanat kurumları ile ilişkiler kurmak, işbirliğini sağlamak, maddi ve manevi kültürümüzün tanıtımını sağlamak,
- Uluslararası kuruluş, kardeş kent ve diğer dünya kentlerinden gelecek misafirleri ağırlamak, gerekli programları yapmak ve yetkililerle görüşmelerini sağlamak,
- Başkanın yurtdışı programlarının hazırlık çalışmalarında Özel Kalem Müdürlüğü ile işbirliği ve koordinasyon içinde destek sağlanması ayrıca Belediye personelinin yurtdışı görevlendirilmelerinde ihtiyaç duyulan gri, yeşil pasaport teminleri için İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü'ne destek vermek.
- Ülkeler arası ilişkilerde ülkemizin dış ülkelerle itibarının artmasına yerel yönetimler bazında zemin hazırlamak,
- Sosyal Devlet anlayışının daha da gelişmesi için dış ülke kentlerine yapılacak seyahatlerdeki gözlem, inceleme ve dokümantasyon çalışmalarının öncülüğünü yapmak,
- Şahinbey ilçesinin medeniyet, tarih ve doğasının Dünya çapında tanıtımını sağlamak,
- Kalkınmış ülkelerdeki şehircilik yapısı ve insan kaynakları incelenerek birikimlerin aktarılmasına zemin hazırlamak,
- Şahinbey ilçesi ile dünya kentleri arasında kardeş kent ilişkisi kurulması ve mevcut ilişkilerin geliştirilmesini sağlamak, kardeş ve dost şehirler ile ilişkileri yürütmek,
- Belediyeler ile bağlantılar, ortak organizasyonlar, uluslararası öğrenci değişimleri, kardeş okul ve kurum bağlantılarına destek vermek, kardeş kent uygulamaları ile farklı kültürlerin birbirlerini tanıması ve yakınlaşmasını temin etmek, halklar arasında kardeşlik duygusunu geliştirecek etkinlikler düzenlemek,
- Ülkeler ve belediyeler arasında ekonomi, ticaret, eğitim, bilim ve teknoloji konularında alışverişi geliştirmek, işbirliği alanlarını geliştirmek,
- Yurtdışına giden ve şehrimize gelen temsilciler aracılığı ile Belediyenin en iyi şekilde temsil edilmesini ve tanıtılmasını sağlamak,
- Belediyenin yurt dışından gelen konuklarının ağırlanmasını sağlamak, ziyaret programları, toplantı organizasyonu, tercümanlık ve rehberlik hizmetleri, yabancı misafirlere verilen yemeklerde protokol düzeni, hediye temini, gerektiğinde geliş ve dönüş yolculuklarında refakat etmek,
- Ülkemizdeki diplomatik misyon temsilcilerinin ve kentimizi çeşitli nedenlerle ziyaret eden yabancı konukların kentimizdeki programlarının gerçekleştirilmesi ve belediyenin üst düzey temsilcileri ile yaptıkları görüşmelerde tercümanlık hizmetlerini yapmak,
- Resmi veya özel uluslararası kurum ve kuruluşlarla, kültür, sanat, ticaret, spor ve sosyal kuruluşlarla bağlantı kurmak ve işbirliği sağlamak,
- Yurtdışındaki veya yurt içindeki belediyelerle yerel yönetimin geliştirilmesine katkı sağlayacak konularda iyi niyet ve işbirliği protokolleri imzalanmasını koordine ve uygulanmasını takip etmek,
- Yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerin ilgili bölümleri ile diyalog kurarak karşılıklı görüş alışverişinde bulunmak, uygulanabilir tezler geliştirmek ve uygulamak ya da uygulanmasını sağlamak ve ortaya konulan eserleri topluma mal ederek toplumun istifadesine sunmak,
- Amaçlar doğrultusunda gerek Belediye bünyesinde gerekse yurtiçi ve dışı ilgili kurum ve kuruluşlarla koordinasyona giderek, ortak inceleme, araştırma ve uygulama birimleri oluşturmak ve çalıştırmak, uluslararası kaynaşma ve dayanışmayı teşvik etmek amacıyla yazılı ve görsel malzeme hazırlamak veya hazırlanmasına katkıda bulunmak.
- Uluslararası etkinlikler ve toplantılar organize etmek; kültür, sanat, turizm, eğitim, spor, ticaret, sağlık ve benzerleri ile ilgili Belediyenin birimleri veya ilgili kuruluşlar ile ortak çalışmalar yapmak;
- Uluslararası toplantılara katılım sonrasında katılımcının raporunun temin edilmesi, edinilen bilgi ve belgelerin ilgili birimlere ulaştırılmasını sağlamak, yapılan çalışmalarla ilgili kamuoyunu aydınlatmak,
- Müdürlük, Başkanlıkça verilen görevleri mevzuat çerçevesinde gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 11 – (1) Başkanlığın amaçları, prensip ve politikaları ile ilgili mevzuat ve Başkanın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Belediye sınırları içerisinde aşağıdaki görevleri yürütür:
- Müdürlük iş ve işlemlerini mevzuat çerçevesinde Başkanlık, Meclis ve Encümen kararlarına göre yürütmek,
- Müdürlüğün çalışmalarını tanzim etmek ve personel arası görev dağılımı yapmak,
- Belediyenin "Stratejik Planı" çerçevesinde faaliyetlerini yürütmek,
- Personelinin disiplin ve sicil işlerini yapıp onaylamak,
- Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,
- Müdürlüğün çalışma programını hazırlatıp uygulatmak,
- Müdürlük personelinin her türlü özlük işlerini organize edip yürütülmesini sağlamak Müdürlüğü'nde yürütülen tüm sosyal yardım çalışmalarının koordineli bir şekilde sürdürülmesini sağlamak,
- Müdürlük çalışmalarında kullanılan demirbaş malzeme ve kırtasiyenin amacına uygun kullanımını sağlamak,
- Müdürlük ile ilgili faaliyet raporlarının periyodik olarak hazırlanması ve Başkanlığa sunulmasını sağlamak,
- Müdürlük personeline görev dağılımını yapmak, izlemek, görevli personelin disiplin amiri olarak görev ve sorumluluklarını yerine getirmek,
- Süreçlerin sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak,
- Yapılan çalışmalarda personelin motive edilmesi, verilen önerileri değerlendirerek gerektiğinde çalışmalara katılarak, çalışma ortamını sürekli olarak geliştirme çabası içinde olmak,
- Müdürlük ile ilgili yazışmaların yapılmasını sağlamak,
- Bağlı olduğu Başkan Yardımcısı tarafından verilen görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
- Müdürlük ile ilgili bütçe teklifi hazırlamak,
- Müdürlük faaliyetlerinin etkin, verimli ve amaca uygun gerçekleştirilmesini sağlamak, çalışmaları planlamak, izlemek, denetlemek ve koordine etmek,
- Vatandaş memnuniyetini sağlamaya yönelik çalışmalar yapmak,
- Tespit edilmiş strateji, hedef ve politikalar doğrultusunda planlar hazırlamak, uygulamak ve aksayan kısımlara yönelik çözümler üretmek,
- Personelin eğitim ihtiyaçlarını belirleyerek, eğitim almalarını sağlamak.
- Müdür, 10 uncu Maddede belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkanlık Makamı ile Başkanın görevlendirdiği Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
Dış İlişkiler Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 12- (1) Dış İlişkiler Biriminin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır
- Görevi gereği Müdürlükçe verilen işleri plan ve programa bağlayarak mevzuat çerçevesinde yapmak,
- Müdürlük ile ilgili düzenleyici işlerin yapılmasını sağlayarak hazır hale getirmek,
- Belediyenin genel amaç ve politikalarıyla ile ilgili stratejinin belirlenmesinde amire öneriler getirmek,
Proje Biriminin Görevleri
Madde 13 – (1) Proje Biriminin görev yetki ve sorumlulukları şunlardır
- Ulusal ve Uluslararası hibe programları ve fonları takip ederek projeler hazırlamak, sunmak ve yürütmek,
- Ulusal veya Uluslararası Kredi ve fon kuruluşları ile ortaklıklar oluşturmaya yönelik; fizibilite, Pazar araştırması ve benzeri çalışmalar yapmak veya yaptırmak,
- Mevzuatın gönderdiği diğer görevleri yapmak
- Avrupa Birliği içindeki kaynak ve oluşumlara ulaşmada ana hedefleri belirlemek ve benzeri konularda rehberlik etmek, öneri ve tekliflerde bulunmak, yapılan çalışmaların koordinasyonunu sağlamak ve denetlemek,
- Avrupa Birliği üyesi ülkeler ve birlik kurumlarıyla kurumumuz yararına işbirliği çalışmalarında bulunmak ve bunlardan oluşan çalışma guruplarına mevzuat dahilinde katılmak,
- Avrupa Birliği müktesebatı doğrultusunda çalışmalar yapmak.
Evrak Kayıt ve Arşiv Biriminin Görevleri
Madde 14- (1)
- Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda alınarak izlenir. Kaydı yapılan evrak, gelen-giden evrak, dilekçe kabul ve CİMER evrakları ve benzeri yetkili tarafından ilgilisine havale edilir. Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur.
- Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından havalesi yapılan evrakın ilgisi dolayısıyla başka müdürlüğe sevki yapılacak ise, sistem üzerinden evrak kabulünden sonra Yazı İşleri Müdürlüğüne iadesi yapılacaktır.
Personelin görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 15- (1)
- Personel, bu Yönetmelikte belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken özen ve sürati göstererek yapar.
- Personel görevlerini yaparken mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır.
- Personel iş ve işlemlerden amirlerine karşı hiyerarşik olarak sorumludur.
- Personel, görev tanımında yer almayan ancak amirleri tarafından göreviyle alakalı verilecek diğer görevleri de yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Planlama ve Koordinasyon
Planlama
Madde 16- (1)
Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür. Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
Koordinasyon
Madde 17- (1)
- Şahinbey Belediye Başkanlığı dışına yapılacak olan her türlü yazışmalar, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Ancak, herhangi bir ihbar ve şikayet içermeyen, Belediye Başkanının takdirini gerektirmeyen, yeni bir hak ve yükümlülük taşımayan mutat yazılar Müdür imzası ile yürütülebilir.
- Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
- Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, müdür tarafından sağlanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ortak Hükümler
Genel sorumluluklar
Madde 18- (1) İlgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,
- Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,
- Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
- Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
- İşbölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,
- Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
- Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
- Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller
Madde 19– (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 20– (1) Bu yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Kanunun 18 inci Maddenin (m) bendi gereği Şahinbey Belediye Meclisinin onayından sonra, Belediye Başkanının imzası ile yayınlanarak yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 21– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Şahinbey Belediye Başkanı yürütür.
Genel Gerekçe
Madde 22– (1) Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediyesi Başkanlığı Dış İlişkiler Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
|
|