444 27 01
| Ödeme Beyan
Tesisler Müdürlüğü Yönetmeliği

Bu yönetmelik 13/06/2019 tarih ve 76 nolu Meclis Kararı İle yürürlüğe konulmuştur.

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

            Amaç

            MADDE 1– (1) Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediye Başkanlığı Tesisler Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.

            Kapsam

            MADDE 2– (1) Bu yönetmelik; Şahinbey Belediye Başkanlığı Tesisler Müdürlüğünün Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.           

            Dayanak

            MADDE 3–  (1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

            Tanımlar

  MADDE 4– (1) Bu yönetmeliğin uygulamasında;

Belediye                     : Şahinbey Belediyesini,

Başkanlık                    : Şahinbey Belediye Başkanlığını,

Başkan                        : Şahinbey Belediye Başkanını,

Başkan Yardımcısı     : Şahinbey Belediyesi Başkan Yardımcısını,

Meclis                         : Şahinbey Belediye Meclisini,

Encümen                     : Şahinbey Belediye Encümenini,

Müdürlük                    : Tesisler Müdürlüğünü,

Müdür                         : Tesisler Müdürünü,

Personel                      : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü.

 

            Temel İlkeler

    MADDE 5– (1) Müdürlüğün tüm çalışmalarında;

            a) Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,

            b) Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,

            c) Hesap verebilirlik,

            ç)  Kurum içi yönetimde ve İli ilgilendiren kararlarda katılımcılık,

            d) Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,

            e) Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,

            f) Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik

            ilkelerini esas alır.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Organizasyon, Bağlılık ve Personel

            Kuruluş

  MADDE 6-  (1) Tesisler Müdürlüğü, Şahinbey Belediye Meclisinin 07/05/2014 tarih ve 68 Sayılı kararıyla, 03/07/2005 Tarihli ve 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 48 inci Maddesi ve 22.02.2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlar Kurulunun "Belediyeye Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelikteki" C19 grubuna göre kurulmuştur.

            (2) Müdürlüğün birimleri şunlardır;

              1) İdari İşler Birimi

                        a) Evrak Kayıt ve İdari İşler

                        b) Periyodik Bakım-Onarım, Abonelik ve Fatura Takibi

                        c) Ambar ve Demirbaş Takibi

              2) Bakım Onarım Birimi

                     a) Elektrik Ve Elektronik İşleri

                     b) Mekanik İşleri

                     c) Bina Bakım Onarım Ve Sıhhi Tesisat İşleri

            3) Enerji Yönetim Birimi

 

            İş İlişkileri

    MADDE 7–

                   1) Kuruluş İçindeki İlişkileri

                        a)

Başkan ve Başkan Yardımcıları Birimleri

                        b) Belediye Bölüm Müdürlükleri

              2) Kuruluş Dışındaki İlişkileri

                        a) İlgili Bakanlıklar, kurumlar ve kuruluşlar

                        b) Vatandaşlar

 

            Personel

    MADDE 8– (1) Müdürlükte, bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.

            Bağlılık

     MADDE 9– (1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki Ve Sorumluluklar

            Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 10- (1) Müdürlük, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla aşağıdaki görevleri yürütür;

            a) Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek,

            b) Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek,

            c) Şahinbey Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

            ç) Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak,

            d) Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak,

            e) Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak,

            f) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili olarak; Şahinbey Belediyesi resmi web sitesinde yayınlanmak üzere Basın Yayın Müdürlüğüne fotoğraf, video ve yazılı olarak veri akışı sağlamak,

            g) Başkanlığa bağlı inşaatı tamamlanmış tüm hizmet üniteleri/tesislerin inşaat, elektrik, sıhhi tesisat, mekanik, makine-teçhizat ve yangın söndürme cihaz ve sistemlerinin tüm bakım-onarım işlerinin yapılmasını sağlamak. (paket klima sistemleri, chiller, kombi, brülör, lokal klima, kompanzasyon sistemlerinin, asansörlerin, elektrik motorlarının, kesintisiz güç kaynaklarının ve jeneratörlerin)

            ğ) İlçe sınırları içerisindeki kamu kurum ve kuruluşlarının, okulların, ibadethanelerin, derneklerin, vakıfların ve spor kulüplerinin talepleri ve/veya belediye meclisinin kararıyla imzalanacak/imzalanmış protokoller doğrultusunda; tefrişat, mefruşat, malzeme, makine,  teçhizat, demirbaş, telefon, santral, data hatları, ses sistemleri teminini sağlamak ve inşaat, elektrik, mekanik ve sıhhi tesisat tamir bakım-onarım işlerini imkanlar dahilinde karşılamak,

            h) Birim görevlilerinin ortak nitelikteki yönetim görevlerini yerine getirmek,

            ı) Şahinbey Belediye'sine ait veya kullanımında olan yapılar, tesisler ile uhdesindeki hizmet binalarının bakım, onarım ihtiyaçlarının karşılanması ve mevcut yapının kullanılabilir halde tutulması için uygun ve yeterli personel idaresinde ve malzeme temini ile hizmetlerin yürütülmesini sağlamak,

            i) Müdürlüğün sorumluluğundaki yapı, tesis ve bina kullanıcıları ile toplantılar yapmak, koordinasyon sağlamak, kullanım ile bilgi ve verileri paylaşmak ve kulanım süresini uzatmak için gerekli tedbirleri birlikte almak,

            j) Müdürlüğün ihtiyaçları doğrultusunda keşif, metraj, proje, şartname, danışmanlık vb. hizmetlerini yapmak veya yaptırmak,

            k) Belediye ilçe sınırları içerisinde bulunan sokak aydınlatma trafolarının ve aydınlatmaya ait faturaların kontrolünü yapmak veya yaptırmak, gerektiğinde ilgili kurumlarla yazışmayı yapmak,

            l) Müdürlük tarafından yaptırılması düşünülen her türlü işin ilgili mevzuat ve hükümlere göre keşiflerini hazırlamak, proje, şartname kontrollük hizmetlerini yapmak, hak ediş ve kesin hesaplarını düzenleyerek bunlarla ilgili tüm işlemleri takip ederek sonuçlandırmak.

m) Müdürlüğün sorumluluğundaki yapı, tesis ve binalarda enerji verimliliği sağlayacak çalışmalarda bulunmak ve takibini yapmak

 

            Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 11- (1) Başkanlığın amaçları, prensip ve politikaları ile ilgili mevzuat ve Başkanın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Belediye sınırları içerisinde aşağıdaki görevleri yürütür;

            a) Başkanlık tarafından belirlenen amaç, ilke ve talimatlarla, ilgili mevzuata uygun olarak belediyenin bakım ve onarım hizmetleri kapsamında yer alan faaliyetlerini, değişen koşullara uygun bir şekilde seçenekli olarak belirleyip başkanlık onayına sunmak, onaylanmış seçenekleri ilgili birimlerle koordine ederek uygulamak, veri tabanı ve ihtiyaç tablosunu düzenleyerek kısa orta ve uzun dönem planlamalarını yapmak,

            b) Kurum içi ile ilgili birim ve müdürlüklerle ortak çalışmalar yapmak, etkinlikler düzenlemek, belediyenin bütünsel hizmet ve sosyal belediyecilik anlayışının gelişmesine ve kurumsallaşmasına katkı sağlamak,

            c) Faaliyetleri için gerekli olabilecek ortam, personel istihdamı araç gereç ve teknolojiyi belirlemek, malzeme ihtiyacı ve nakit avans kullanımını sağlamak,

            ç) Müdürlüğün yıllık bütçesini hazırlamak,

            d) Verilen emirleri müdürlük personeline iletmek ve uygulanmasını takip etmek,

            e) Müdürlük personelinin çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek,

            f) Belediyenin "Stratejik Planı" çerçevesinde faaliyetlerini yürütmek,

            g) Müdürlük birimleri arasında koordinasyonu sağlamak,

            ğ) Müdürlüğün çalışma programını hazırlatıp uygulatmak,

            h) Diğer kurum ve kuruluşların ilgili çalışmalarını izlemek ve gerekli hallerde bu çalışmalara ilgili personelin katılımını sağlamak,

            ı) Müdür, 10 uncu maddede belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkanlık Makamı ile Başkanın görevlendirdiği başkan yardımcısına karşı sorumludur.

 

            İdari İşler Birimi

            Evrak Kayıt Ve İdari İşlerin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 12- (1) Evrak kayıt ve idari işler elemanının görevleri,

            a) Müdürün kendisine verdiği görevleri tam ve eksiksiz olarak zamanında yapmak,

            b) Müdürlük adına tüm resmi evrakları almak ve kayıt etmek,

            c) Gelen-Giden evrakların ve diğer belgelerin kayıt, havale ve dosyalama işlemlerini yürütmek,

            ç) Müdürlüğün tüm yazılarını önceliklerine göre sıraya koyarak hazırlamak, cevaplandırmak, tasnif etmek, kararların ve her türlü yazıların örneklerini çıkarmak,

            d) Ayniyat kayıtlarını ve demirbaş zimmetlerini tutmak,

            e) Birime gelen evrakın ekleriyle birlikte tam olup olmadığını kontrol etmek, imza karşılığı almak, gelen evrakı kayıt etmek,

            f) Birimden çıkan evrak, doküman vb. yazışmaların resmi yazışma kuralları uygunluğunu kontrol ettikten sonra ilgili yere gönderilmesini sağlamak,

            g) Müdürlüğün arşivini düzenlemek,

            ğ) Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından havalesi yapılan evrakın ilgisi dolayısıyla başka müdürlüğe sevki yapılacak ise, sistem üzerinden evrak kabulünden sonra Yazı İşleri Müdürlüğüne iadesi yapılacaktır.

            h) Teknik personel, branşıyla ilgili tüm işleri takip etmek tesislerdeki eksiklikleri rapor etmek ve amirlerinden gelen talimatlara göre sorunların giderilmesini sağlamak,

            ı) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

            Periyodik Bakım-Onarım, Abonelik ve Fatura Takibi Görev, Yetki ve Sorumlulukları  

     MADDE 13- (1) Belediye hizmet binaları ile Belediyenin uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin;

            a) Elektrik, su, doğalgaz hatların abonelik işlemlerini ve sözleşmelerini yapmak veya yapılmasını sağlamak,

            b) Kullanım miktarlarını izlemek ve istatistiklerini tutmak,

            c) Fahiş kullanım sebeplerini araştırmak ve gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak,

            ç) Gerektiğinde mevcut aboneliklerin iptal işlemlerini yapmak veya yaptırmak,

            d) Asansörlerin işletme ruhsatlarının alınmasını sağlamak,

            e) Asansör, klima, jeneratör, elektronik kapı sistemleri, kombi ve yangın söndürme sistemlerinin periyodik bakımları ile ilgili kayıtları tutmak,

            f) Yetkili servis ya da firmalarla kontrol ve bakım sözleşmeleri yapmak veya yapılmasını sağlamak,

            g) Yangın Söndürme Cihaz ve Sistemlerinin periyodik bakım, onarım kayıtlarını tutmak,

            ğ) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

            Ambar Ve Demirbaş Takibi Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 14- (1) Ambar ve demirbaş takip elemanının görevleri;

            a) Ambara giren her türlü madde, eşya, makine, malzeme ve benzeri şeylerin kaydını tutmak, muhafaza etmek; bunların yangın, çürüme, bozulma, akma gibi her türlü tehlike ve zarardan korumak, kendilerinin alamayacakları koruma tedbirleri için ilgililere yazılı olarak bilgi vermek,

            b) Ambar stok bilgilerinin tutulmasını sağlamak,

            c) Ambara giren malzeme ve malları tasnifle, tertipli ve iyi bir durumda muhafaza etmek,

            ç) Ambara giren malzeme ve eşyayı yetkililerin yazılı emirlerine dayanarak, belge karşılığında ilgililere vermek,

            d) Başka yerlerden gelen veya satın alınan malları muayene komisyonlarına muayene ettirmek ve ambara girişlerini düzenlemek,

            e) Ambardan sevk edilecek mal ve malzemenin sevk ve belgelerini düzenlemek,

            f) Ambar mizanlarını çıkarmak ve bunların muhasebe ile uygunluğunu sağlamak,

            g) Ambarda saklanan malzeme ve eşyalarda meydana gelen hasarlar için gerekli tutanakları düzenlemek, kayıtlardan çıkarılacak veya imha edilecek malzeme ve eşya için gerekli işlemleri yaparak ayniyat memuruna vermek,

            ğ) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

            Bakım Onarım Birimi

            Elektrik Ve Elektronik İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 15- (1) Belediye hizmet binaları ile Belediyenin uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin;

            a) Elektrik tesisatının her an güvenli, etkin ve verimli çalışmasını sağlamak bunun için her türlü ön hazırlığın yapılmasını ve her türlü tedbirin alınmasını sağlamak Elektrik tesisatı ile ilgili her türlü bakım ve onarımı yapmak veya yaptırmak,

            b) Elektrik pano bakım ve arızalarının giderilmesini sağlamak,

            c) Jeneratörlerin periyodik bakımlarının ve gerektiğinde tamirlerinin yapılmasını sağlamak,

            ç) Jeneratörlerin yakıt ihtiyacının temin edilmesini sağlamak,

            d) Mevzuat çerçevesinde görev alanına giren diğer görevleri yapmak,

            e) Haberleşme sistemleri ile ilgili kontrolleri, bakımları ve gerektiğinde tamirlerini usulüne göre yapmak veya yaptırmak,

            f) Dâhili telefonların her türlü arızalarının giderilmesini sağlamak,

            g) Gerekli görülen ünite ve yerlere yeni telefon hattı çekmek veya çektirmek,

            ğ) TV sistemleri ile ilgili kontrolleri, bakımları ve gerektiğinde tamirlerini usulüne göre yapmak veya yaptırmak,

            h) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

            Mekanik İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 16- (1) Belediye hizmet binaları ile Belediyenin uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin;

            a) Otomasyon panolarının bakım ve arızalarının giderilmesini sağlamak,

            b) Asansörlerin ve tüm aksamlarının, kontrollerini, periyodik bakımlarını ve gerektiğinde tamirlerini usulüne göre yapmak veya yaptırmak,

            c) Asansörlerin bakım ve tamirleriyle ilgili her türlü yedek parça ve ihtiyaç duyulan diğer malzemelerin usulünce temin edilmesini sağlamak,

            ç) Klima sistemleri ve tesisatı ile ilgili kontrolleri, periyodik bakımları ve gerektiğinde tamirlerini usulüne göre yapmak veya yaptırmak,

            d) Yangın Söndürme Cihaz ve Sistemlerinin periyodik bakım, onarım iş ve işlemleri ile kontrollerini yapmak veya yaptırmak,

            e) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

            Bina Bakım Onarım Ve Sıhhi Tesisat İşlerinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

            MADDE 17- (1) Belediye hizmet binaları ile Belediyenin uhdesinde bulunan yapı ve tesislerin;

            a) Sıhhi tesisat ile ilgili her türlü bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,

            b) Gerektiğinde sıhhi tesisat hattı çekmek veya çekilmesini sağlamak,

            c) Bozuk su musluklarının tamiratını ve gerekli durumlarda değişimini yapmak,

            ç) Doğalgaz tesisatı ile ilgili her türlü bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,

            d) Kalorifer tesisatı ile ilgili her türlü bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,

            e) Lavabo ve tuvaletlerin temiz su ve pis su hatlarındaki tıkanıklık ve arızalarının ivedilikle giderilmesini sağlamak,

            f) Bina ile ilgili boya, kırık ve dökük gibi tamir gerektiren her türlü bina bakım onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,

            g) Binaların yağmur iniş sistemlerinin bakım ve onarımlarının yapılmasını sağlamak,

            ğ) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

Enerji Yönetim Birimi

MADDE 18- Birimin görev ve sorumlulukları şunlardır;

            a)Şahinbey Belediyesi Enerji Yönetim Birimi Yönergesi Kapsamında Faaliyetler Yürütmek

b)Belediyeye bağlı tüm binalarda, özgül enerji tüketimini, enerji maliyetlerini, birimlerin enerji yoğunluğunu izlemek ve bunları iyileştirici öneriler hazırlayarak, koordinasyonu sağlamak,

c) Enerji etütlerinin yapılması veya yaptırılması, verimlilik arttırıcı projelerin hazırlanması ve uygulanması ile ilgili araştırmaları yapmak,

ç) Enerji ihtiyaçlarının ve verimlilik artırıcı uygulamaların plânlarını, bütçe ihtiyaçlarını, fayda ve maliyet analizlerini hazırlamak ve ilgili makama sunmak,

d) Her yıl enerji tüketimi ve maliyetlerini izlemek ve değerlendirmek; yakın, orta ve uzun vadede enerji tasarrufu planlarını hazırlayıp ilgili makamlara sunmak,

e) 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu kapsamında her yıl Mart ayı sonuna kadar Enerji ve Tabiî Kaynaklar Bakanlığına ulaştırılması gereken bilgileri hazırlamak,

f) Üniversite binalarında, tüketim alışkanlıklarının iyileştirilmesi ile tasarruf kültürünün oluşmasına yönelik prosedürleri belirlemek, uygulamaları takip etmek,

g) Enerji tüketen cihazların verimliliklerini izlemek, bakım ve kalibrasyonlarının birimler tarafından yapılmasını sağlamak,

ğ) Geçmiş yıllardaki enerji tüketimini endeks bazında hesaplayarak “Kamu Binalarında Enerji Tasarrufu” konulu Cumhurbaşkanlığı Genelgesinde belirlenen oranda tasarruf yapılması amacıyla plân hazırlayarak bu doğrultuda hareket edilmesini sağlamak ve enerji tasarrufunu izlemek,

h) Enerji kompozisyonunun değiştirilmesi ve alternatif yakıt kullanımı ile ilgili imkânları araştırmak; çevrenin korunmasına, CO2 emisyonların azaltılmasına ve sınır değerlerin aşılmamasına yönelik önlemleri hazırlayarak bunların uygulanmasını koordine etmek,

ı) Petrol, doğalgaz ve fueloil kullanımını azaltmak ve yenilenebilir enerji kullanımını teşvik etmek amacıyla önerilerde bulunmak,

i) Enerji verimliliği hakkında tanıtımlar yapmak ve gerektiğinde eğitim programları düzenlemek,

  1. Yapılan çalışmalar doğrultusunda birimlerde alınan tasarruf tedbir uygulamalarını takip etmek ve raporlamak,

k) Belediyeye bağlı birimlere enerji konusunda danışmanlık yapmak,

l) Enerji Verimliliği ve Yönetimi kapsamında ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli makamlarla iş birliği ve koordinasyonu sağlamak ve süreçleri yürütmek,

m) Enerji kullanımına ve enerji yönetimi konusunda yapılan çalışmalara ilişkin yıllık bilgilerin her yıl mart ayı sonuna kadar Bakanlığın Enerji Verimliliği Portalı’ na veri girişlerini yapmak ve göndermek,

n) Belediyenin enerji politikalarının oluşturulması ve süreç yönetimi amacıyla ilgililerle koordinasyonu sağlamak,

o) BinalardaEnerjiPerformansıYönetmeliğigereğikurumaaitbinalardaEnerji KiBelgesi’ninalınmasısürecinikoordineetmekve

ö) Görevlendirilen enerji yöneticilerinin iletişim bilgilerini ve daha sonra yapılacak değişiklikleri yönetime ve ilgili kurumlara bildirmek,

p) Müdürlükçe verilen diğer ek görevleri yerine getirmek.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli Ve Son Hükümler

            Planlama

            MADDE 19 -  (1) Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür. Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

            Koordinasyon

            MADDE 20–

            a) Şahinbey Belediye Başkanlığı dışına yapılacak olan her türlü yazışmalar, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Ancak, herhangi bir ihbar ve şikayet içermeyen, Belediye Başkanının takdirini gerektirmeyen, yeni bir hak ve yükümlülük taşımayan mutat yazılar Müdür imzası ile yürütülebilir.

            b) Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.

            c) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, müdür tarafından sağlanır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Ortak Hükümler

            Genel Sorumluluklar

            MADDE 21– (1) Müdürlükte çalışan tüm personel;

            a) İlgili kanun, tüzük, yönetmelik, genelge, tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,

            b) Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,

            c) Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır,

            ç) Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,

            d) Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,

            e) İşbölümü esasları dahilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,

            f) Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,

            g) Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,

            ğ) Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,

            h) Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,

            ı) Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.

 

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

 

            Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

            MADDE 22– (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

 

            Yürürlük

            MADDE 23– (1) Bu yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Kanunun 18 inci maddenin (m) bendi gereği Şahinbey Belediye Meclisinin onayından sonra, Belediye Başkanının imzası ile yayınlanarak yürürlüğe girer.

 

            Yürütme

            MADDE 24– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Şahinbey Belediye Başkanı yürütür.

 

            Genel Gerekçe

            MADDE 25– (1) Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediyesi Başkanlığı Tesisler Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.