|
Bu yönetmelik 06.06.2022 tarih ve 69 Nolu Meclis Kararı İle yürürlüğe konulmuştur.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
MADDE 1-(1) Bu yönetmeliğin amacı, Şahinbey Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün görev, yetki ve sorumluluk ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2-(1) Bu yönetmelik, Şahinbey Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3-(1) Bu yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin (b) fıkrası ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE4-(1) Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye : Şahinbey Belediyesini,
Başkanlık : Şahinbey Belediye Başkanlığını
Başkan : Şahinbey Belediye Başkanını,
Başkan Yardımcısı : Şahinbey Belediyesi Başkan Yardımcısını,
Meclis : Şahinbey Belediye Meclisini,
Encümen : Şahinbey Belediye Encümenini,
Müdürlük : Emlak ve İstimlak Müdürlüğünü,
Müdür : Emlak ve İstimlak Müdürünü,
Personel : Müdürlüğe bağlı, müdür dışındaki çalışanları,
Temel İlkeler
MADDE 5-(1) Müdürlük, tüm çalışmalarında;
- Şeffaflık ve hesap verilebilirlik,
- Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik, ihtiyaca uygunluk, adalet ve eşitlik,
- Kaynakların kullanımında etkinlik, verimlilik ve sürdürülebilirlik,
- Planlı, verimli, güler yüzlü ve kaliteli hizmet,
- Bilgi ve teknolojiden azami olarak faydalanma,
ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, Personel ve Bağlılık
Kuruluş
MADDE 6-(1) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm ve Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğe göre, Belediye Meclisi'nin 06.04.2007 Tarih ve 24-K-2007 sayılı kararıyla oluşturulmuştur.
(2) Müdürlüğün birimleri şunlardır;
- Emlak Birimi
- Kamulaştırma ve Kentsel Dönüşüm Birimi
- Sosyal Konut ve İşyeri Tahsis Birimi,
- Pazarlama ve Reklam Birimi
- Kiralama Birimi
- Evrak Kayıt ve Arşiv Birimi
Personel
MADDE 7-(1) Müdürlükte bir Müdür ile mer’i Norm Kadro Mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
MADDE 8-(1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlı olarak çalışır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9-(1) Müdürlük, Başkanlık Makamının amaç, hedef ve politikaları doğrultusunda, bünyesindeki birimlerle aşağıda belirtilen iş ve işlemleri ilgili mevzuat kapsamında yürütmeye yetkili ve sorumludur.
(2) Emlak Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
- Belediye’nin taraf olduğu Ortaklığın Giderilmesi Davalarında mahkemece yapılacak satış ihalelerine katılma vb. gibi gerekli olan tüm iş ve işlemleri yürütmek ve bu davalarla ilgili mahkemece ve ilgili müdürlüklerce istenen bilgi ve belgeleri temin etmek,
- Belediye’nin taraf olduğu “Tapu İptal ve Tescil Davası” vb. davalarda ilgili mahkemece ve ilgili müdürlüklerce istenen bilgi ve belgeleri temin etmek,
- Belediye adına tescilli ya da kamuya terk edilmiş taşınmazların işgal edilmelerini önlemek için ilgili müdürlüklerle koordineli çalışmak,
- Belediye’nin mülkiyetinde olan taşınmazların işgali halinde, bu taşınmazların tahliyesi için ilgili diğer müdürlüklerle koordineli bir şekilde gerekli çalışmaları yapmak,
- Belediye sınırları içindeki kurum, kuruluş ve şahıslara ait gayrimenkullerle ilgili, mevzuat çerçevesinde ihdas, devir, temlik, intifa hakkı, irtifak hakkı ve benzeri gayrimenkul mükellefiyet ve hakların tesislerini kurmak, alım, satım, trampa veya tahsis işlemlerine ilişkin Başkanlık Makamının olurları doğrultusunda gerekli işlemleri yapmak, sözleşme, kontrat ve protokoller hazırlamak,
- Belediye’nin hissesinin olduğu taşınmazlardaki, Belediye’ye ait hisselerin 3194 sayılı İmar Kanununun 17’nci maddesine göre satış işlemlerini yürütmek,
- Kurumlar arası tahsis, devir ve benzeri taşınmaz işlemlerini yürütmek,
- Belediye’ye ait taşınmazların kaydını tutmak,
- Belediye’ye ait arsaların mevzuat çerçevesinde satış işlemlerini yürütmek,
- Belediyeye ait olan konut ve işyerlerinin 5393 sayılı Belediye Kanununun 69. Maddesinin uygulama yönetmeliği gereğince satış işlemlerini yürütmek,
- Satışı yapılacak konut ve işyerlerinin Kıymet Takdir Komisyonunca belirlenen fiyat listesi üzerinden satışını yapmak,
- Konut ve işyeri satış şartlarını ilan etmek,
- Satılacak konut ve işyerleri için alınacak peşinat ve vade farklarını belirlenmesi işlemlerinin takibini yapmak,
- Satışa sunulduğu halde alıcısı çıkmayan konut ve işyerleri için indirim oranlarının belirlenmesi işlemlerini ilgili müdürlüklerle koordineli olarak takip etmek,
- Satışa sunulan konut ve işyerleri için müracaatları almak,
- Satışı yapılacak olan konut ve işyerleri ile ilgili sözleşme, kontrat ve protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırmak,
- Hak sahibi olunan konut ya da işyerinin teslimini yapmak,
- Taksit ödemelerinin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
- Sözleşme ya da satış şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptali işlemini yürütmek,
Satışı iptal edilenlerin tahliyesi işlemlerini diğer müdürlüklerle koordineli olarak yürütülmesini sağlamak, görevlerini yürütür.
(3) Kamulaştırma ve Kentsel Dönüşüm Biriminin Görev, Yetki ve Sorumlulukları;
- 2942 sayılı Kanunun ilgili hükümleri gereğince “Kıymet Takdir Komisyonu” ve Anlaşma Komisyonu” nun Encümen kararı ile oluşturulması için gerekli çalışmaları yapmak,
- İmar uygulaması ile çözümü mümkün olmayan, imar planında yol, meydan, park, çocuk bahçesi, yeşil alan kültürel tesisler ve benzeri olan yerlerin kamulaştırma tahliye, yıkım ve enkaz kaldırılmasına yönelik bütün çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
- Belediye’nin taraf olduğu kamulaştırmasız el atma, ortaklığın giderilmesi vb. davalarda kamulaştırma, mahkemece yapılacak satış ihalelerine katılma vb. gibi gerekli olan tüm iş ve işlemleri yürütmek ve bu davalarla ilgili mahkemece ve ilgili müdürlüklerce istenen bilgi ve belgeleri temin etmek,
- İlçe genelinde, kentsel dönüşüme ihtiyacı olan bölgelerin tespitine yönelik çalışmaları yapmak veya bu husustaki vatandaş vb. talepleri değerlendirmek,
- Dönüşüme ihtiyaç olan bölgelerde, ihtiyaç ve isteklerin belirlenmesi ve halkın uygulamalara katılımını sağlamak amacıyla sosyolojik araştırmalar ve anketler yapmak veya yaptırmak,
- Yapılan analizler, değerlendirmeler, araştırma ve anketler sonucunda ilgili alanın hangi mevzuat kapsamında dönüştürüleceğine karar vermek,
- İhtiyaç duyulan alanların 5393 sayılı Belediye Kanununun 73. Maddesine göre “Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Proje Alanı”, 6306 sayılı Kanununa göre “Riskli Alan” veya “Rezerv Yapı Alanı” ilan edilmesine yönelik ilgili mer’i mevzuat hükümlerine göre her türlü çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
- Proje Alanındaki her türlü verinin (zemin, yapılaşma, sosyal durum, mülkiyet, nüfus vs.) elde edilerek analizlerinin yapılmasını sağlamak,
- Proje Alanındaki gayrimenkullerin değer tespitlerinin ve hak sahiplerinin belirlenmesine yönelik çalışmaları yaparak, kıymet takdir raporlarının hazırlanmasını sağlamak,
- Yapılacak analiz çalışmaları sonrasında, Proje Alanındaki kentsel tasarım planlarının hazırlanmasını ve gerekli görülmesi durumunda danışmanlık hizmeti alınmasını sağlamak. Alanın dönüşümü sonucunda ortaya çıkacak projenin iktisadi değerinin belirlenmesi amacıyla, alandaki dönüştürülecek taşınmazların değerleri ile birlikte, hazırlanan yeni projelerin değerleme raporlarını ve matematiksel modelini hazırlamak veya hazırlanmasını sağlamak,
- Proje Alanı ilan edilen yerlerle ilgili hak sahiplerine tebligat, ilan, duyuru, anket vb. görsel yayınlar yapılması ile ilgili çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
- Proje Alanındaki hak sahipleri ile 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 6306 sayılı Kanun, 5393 sayılı Kanunun 73. maddesi ve diğer kurum ve kuruluşlarla yapılan protokol veya sözleşmeler kapsamında uzlaşma görüşmeleri yaparak anlaşma sağlamak, yapılan uzlaşmaları encümenin onayına sunmak ve tapu devir işlemleri ile trampa işlemlerini gerçekleştirmek,
- Uzlaşma sağlanamayan hak sahiplerinin dosyalarını, 2942 sayılı kanunun 10. ve 27. maddelerine göre dava açılmak üzere Hukuk İşleri Müdürlüğü’ne iletmek,
- Uzlaşma veya dava sonucu kamulaştırılan taşınmazların tahliyesi, yıkımı ve enkazının kaldırılması için gerekli çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
- İlgili mevzuat kapsamında Proje Alanındaki kamuya ait taşınmazların Belediye adına devrini sağlamak,
- Yerinde dönüşüm yapılan Proje Alanlarındaki taşınmazlar ile dönüşümden sonra inşa edilecek Belediyeye ait taşınmazlar arasındaki trampa işlemlerine ait sözleşme, uzlaşma, kontrat ve protokoller hazırlamak, kiralama ve kira yardımı işlemlerini yapmak veya yaptırmak,
- Proje Alanı dışında kalan alanlarda, Sosyal Tesis, Taziye Evi, Pazar Yeri, Yol, Toplu Konut Alanı vb. yatırımlar için gerekli kamulaştırma, tahliye, yıkım ve enkaz kaldırılmasına yönelik bütün çalışmaları yapmak veya yaptırmak,
- Tescilli yapıların ihyası, Sokak Sağlıklaştırma veya Yenileme amaçlı, ilgili müdürlükçe talep edilen taşınmazların kamulaştırmasına yönelik her türlü çalışmayı yapmak veya yaptırmak,
- Görev, yetki ve sorumluluğunda olan alanlarda ulusal ve uluslararası düzeyde panel, konferans, seminer, yarışma vb. etkinlikler düzenlemek veya düzenlenen bu tür etkinliklere katılım sağlamak,
- Faaliyet konutlarıyla ilgili, üniversiteler, meslek odaları, yerli-yabancı uzman ve destek kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yapmak.
(4) Sosyal Konut ve İşyeri Tahsis Biriminin Görev Yetki Ve Sorumlulukları;
- Belediyeye ait olan sosyal konut ve işyerlerinin 5393 sayılı Belediye Kanununun 69. Maddesinin uygulama yönetmeliği gereğince tahsis işlemini yürütmek,
- Tahsis yapılacak sosyal konut ve işyerlerinin mevzuat çerçevesinde kıymet takdirlerinin yapılmasını sağlamak,
- Müracaatta bulunan kişilerin müracaatlarını almak,
- Alt gelir ve yoksul grubunun hak sahipliklerini belirlemek için kura düzenlemek,
- Alt gelir ve yoksul grubunun kura sonucu kazananların kriterlere uyup uymadıklarını incelemek,
- Alt gelir ve yoksul grubunun inceleme sonucu hak kazananların asıl ve yedek kesin listelerini ilan etmek,
- Hak sahibi olanların sözleşme yapmalarını sağlamak,
- Hak sahibi olunan konut ve işyerlerinin teslimini yapmak,
- Ödemelerin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
- Sözleşme ya da satış şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptalini sağlamak,
- Yoksul ve dar gelirli kesimlerin barınma gereksinimlerini karşılayacak şekilde, en az boyut ve nitelikleri belirlenmiş, sağlık koşullarına uygun, sağlam ve ucuz konut projesi modelleri geliştirmek, görevlerini yürütür.
(5) Pazarlama ve Reklam Biriminin Görev Yetki Ve Sorumlulukları;
- Satış ve tahsisi yapılacak taşınmazlar ile ilgili gerekli ilan ve reklamları vermek,
- Satış ve tahsisi yapılacak taşınmazlar ile ilgili pazarlama ve tanıtımını yapmak,
- Satış ve tahsisi yapılacak taşınmazlar ile ilgili satışı arttırmak için strateji geliştirmek,
- Kiraya verilecek taşınmazlarla ilgili gerekli ilan ve reklam vermek; gerektiği takdirde tanıtım yapmak (broşür, el ilanı, tv radyo reklamı vermek)
- Birimi ile ilgili dönemsel olarak performans ve kalite hedeflerini belirlemek, izlemek ve bu hedeflerine uygun faaliyetlerde bulunmak, görevlerini yürütür.
(6) Kiralama Biriminin görev yetki ve sorumlulukları;
- Belediyeye ait olan konut ve işyerlerinin 08/09/1983 tarih ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu uyarınca Kiralama işlemlerini yürütmek,
- Kiralanacak olan taşınmazların Kıymet Takdir Komisyonunca kira bedelini tespit etmek ve Belirlenen fiyat listesi üzerinden kira işlemlerini yürütmek,
- Kiralanacak olan taşınmazların Kira şartlarını ilan etmek,
- Kiralanacak olan taşınmazların alınacak peşinat ve vade farklarını belirlenmesi işlemlerinin takibini yapmak,
- Kiralanacak olan taşınmazlarla ilgili gerekli müracaat şartlarını hazırlamak ve müracaat evraklarını almak,
- Kiralanacak olan taşınmazlar ile ilgili sözleşme, kontrat ve protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırmak,
- Kiraya verilen taşınmazların ya da işyerinin teslimini yapmak,
- Aylık kira ödemelerinin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
- Sözleşme ya da Kira şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptali işlemini yürütmek,
- Kira sözleşmeleri fesih (iptal) edilen Kiracıların diğer müdürlüklerle koordineli olarak tahliye işlemlerini gerçekleştirmek,
- Kiralanan taşınmazların her yıl düzenli olarak kira artışlarını gerçekleştirmek, görevlerini yürütür.
(7) Evrak Kayıt ve Arşiv Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları;
- Müdürlüğe gelen ve giden her evrakı bekletmeden tarih ve sayılarına göre kayda almak,
- Müdür tarafından kendisine yazılmak üzere verilen iç ve dış birimlere gönderilecek yazıları, tutanakları, kayıtları resmi yazışma kurallarına uygun olarak yazılmasını sağlamak,
- Yazışmaları sınıflandırarak standart dosya planına göre dosyalamak ve arşiv sistemine göre korumak,
- Müdürlük sorumluluğunda olan demirbaş, araç-gereç ve büro makinelerinin her türlü hasara karşı korunması için gerekli tedbirleri almak. Birim demirbaş listesini tutmak ve fotokopi, yazıcı vb. gibi cihazların malzeme, bakım ve tamirini takip etmek,
- Müdürlüğe ait demirbaş, kırtasiye ve basılı evrak alımlarını temin etmek,
- Müdürlük yazılarının yetkililerce imzalanmasına müteakip ilgili birimlere intikalini sağlamak,
- Yıllık, aylık, haftalık faaliyet raporlarının hazırlanmasını sağlamak,
- Meclis ve Encümen toplantı gündemlerini takip etmek ve Müdürlüğün gündeme alınması gereken evrak ve dosyalarının takibini yapmak,
- Müdürlükçe verilen ve mevzuatın öngördüğü diğer görevleri yapmak.
- Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından havalesi yapılan evrakın ilgisi dolayısıyla başka müdürlüğe sevki yapılacak ise, sistem üzerinden evrak kabulünden sonra Yazı İşleri Müdürlüğüne iadesi yapılacaktır.
Müdürün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10-(1) Müdür, Başkanlık Makamının amaç, hedef ve politikaları doğrultusunda, ilgili mevzuat kapsamında, Başkanlık Makamı ile Başkanın görevlendirdiği Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup, aşağıdaki görevleri yürütür;
- Müdürlüğü Başkanlık Makamına karşı temsil eder,
- Müdürlük yönetiminde tam yetkili olup 9’uncu maddede belirtilen Müdürlüğün görevlerinin yerine getirilmesini sözlü ve yazılı emirlerle sağlar ve denetler,
- Müdürlükçe yapılması gereken işlerin zamanında ve yasalara uygun şekilde yapılmasını sağlar,
- Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
- Personeller arasında sözlü veya yazılı görev dağılımı yapar,
- Müdürlük harcama yetkilisi ve tahakkuk amiridir,
- Personelin birinci sicil amiri olup personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar,
- Müdürlük ile diğer müdürlükler arasında koordinasyon sağlar,
- Üst makamlarca yazılı olarak verilen diğer görevleri yerine getirir.
Personelin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 11-(1) Müdürlükte görev yapan personeller, müdüre karşı sorumlu olup güler yüzlü, hızlı ve kaliteli hizmet anlayışıyla Başkanlık Makamının amaç, hedef ve politikaları doğrultusunda, ilgili mevzuat kapsamında, aşağıdaki görevleri yürütür;
- 9’ uncu maddede belirtilen Müdürlük iş ve işlemlerini mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken özen ve sürede yapar,
- Görevlerini yaparken mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır,
- Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit ve adaletli davranır,
- Amirlerine karşı hiyerarşik olarak sorumludur,
- Amirleri tarafından görevleriyle alakalı verilecek diğer iş ve işlemleri yerine getirir,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçla da meslek ve görevleriyle ilgili etkinliklere istekli olarak katılır,
- Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı gösterir,
- Diğer personel ve pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Verilen işi ön görülen bütçe sınırları içerisinde kalacak şekilde en az maliyetle yerine getirir.
- Verimli ve etkin çalışmasına yardımcı olacak her konuda bilgisini devamlı arttırır ve kendini geliştirir,
- Görevi ile ilgili veya amirlerince istenen, müdürlükle ilgili her türlü raporu eksiksiz olarak hazırlar ve sürekli güncel tutar,
- Kendisine havale edilmiş olan yazıları süresi içinde cevaplar, mevzuat ve görevleri kapsamında gereğini yerine getirir,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve dosyaların standart dosya planına göre dosyalanmasını ve korunmasını sağlar,
- Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir, yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar, bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamalarda bulunmaz,
- Herhangi bir nedenle görevinden geçici veya sürekli olarak ayrılan personel, korumak ve saklamakla yükümlü olduğu evrak, malzeme ve demirbaşları sağlam ve eksiksiz olarak müdürün uygun gördüğü personele teslim eder.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon, Denetim ve Disiplin
İşbirliği ve Koordinasyon
MADDE 12-(1) Belediye birimleri arasında ve birim içi işbirliği ve koordinasyon;
- Müdürlük ile diğer birimler arasında ve birim içi koordinasyon müdür tarafından sağlanır,
- Müdürlüğe gelen tüm yazılar Evrak Kayıt ve Arşiv Birimi personelinde toplanır, konularına göre ayrıştırıldıktan sonra ilgili personellere verilir, ilgili personel ise evrakları niteliğine göre inceler ve sonuca ulaştırır.
- Diğer Kurum ve Kuruluşlarla Koordinasyon;
- Müdürlük, Valilik ve tüm kamu kurum ve kuruluşları ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı yazışmaları, sorumlu personel ve müdürün parafı ile Başkan veya Başkan Yardımcısının imzası ile yürütür.
- Müdürlük, görevleri ile ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşlar ile özel ve tüzel kişilerle yapacağı protokol, sözleşme, kontrat işlemlerini ilgili mevzuat çerçevesinde yapar
Denetim ve Disiplin
MADDE 13-(1) Müdürün denetim ve disiplin yetkileri aşağıdaki gibidir;
- Müdür, tüm personeli her zaman denetleme yetkisine sahiptir,
- Müdür, 1’inci disiplin amiri olarak personelle ilgili disiplin işlemlerini yürürlükteki mevzuat doğrultusunda yürütür.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte Bulunmayan Hususlar
MADDE 14-(1) Bu yönetmelikte bulunmayan hususlarda, yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 15-(1) Bu yönetmelik, Meclisin kabulü ve yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16-(1) Bu yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.
|
|