444 27 01
| Ödeme Beyan
Gecekondu ve Sosyal Konutları Müdürlüğü

Bu yönetmelik 13/06/2019 tarih ve 76 nolu Meclis Kararı İle yürürlüğe konulmuştur.

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler

 

Amaç

Madde 1–  (1) Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediye Başkanlığı Gecekondu ve Sosyal Konutlar Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.

 

Kapsam

Madde 2– (1)Bu yönetmelik; Şahinbey Belediye Başkanlığı Gecekondu ve Sosyal Konutlar Müdürlüğünün Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.

 

Dayanak

Madde 3– (1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.

 

Tanımlar

Madde 4–  (1) Bu yönetmeliğin uygulamasında;

Belediye                     : Şahinbey Belediyesini,

Başkanlık                    : Şahinbey Belediye Başkanlığını,

Başkan                        : Şahinbey Belediye Başkanını,

Başkan Yardımcısı     : Şahinbey Belediyesi Başkan Yardımcısını,

Meclis                         : Şahinbey Belediye Meclisini,

Encümen                     : Şahinbey Belediye Encümenini,

Müdürlük                    : Gecekondu ve Sosyal Konutlar Yayın Müdürlüğünü,

Müdür                         : Gecekondu ve Sosyal Konutlar Müdürünü,

Personel                      : Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü.

 

Temel İlkeler

Madde 5– (1) Müdürlüğün tüm çalışmalarında;

  1. Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
  2. Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
  3. Hesap verebilirlik,
  4. Kurum içi yönetimde ve İli ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
  5. Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
  6. Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
  7. Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik

 ilkelerini esas alır.

İKİNCİ BÖLÜM

Kuruluş, Personel ve Bağlılık

Kuruluş

Madde 6 –  (1) Gecekondu ve Sosyal Konutlar Müdürlüğü, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 48. Maddesine göre kurulmuştur.

(2) Müdürlüğün birimleri şunlardır;

  1. Konut ve İşyeri Satış Birimi,
  2. Sosyal Konut ve İşyeri Tahsis Birimi,
  3. Pazarlama ve Reklam Birimi,
  4. Kiralama Birimi,
  5. Evrak Kayıt ve Arşiv Birimi,  

           

İş İlişkileri

Madde 7–

  1. Kuruluş İçindeki İlişkileri
    1. Başkan ve Başkan Yardımcıları Birimleri
    2. Belediye Bölüm Müdürlükleri
  2. Kuruluş Dışındaki İlişkileri
  1. İlgili Bakanlıklar, kurumlar ve kuruluşlar
  2. Vatandaşlar
  3. Özel ve Kamu Bankaları

 

Personel

Madde 8– (1)Müdürlükte bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.

           

Bağlılık

Madde 9– (1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki ve Sorumluluklar

Müdürlüğün görev yetki ve sorumlulukları

Madde 10– (1) Müdürlük, mahalli müşterek nitelikte olmak şartıyla

  1. 5393 Sayılı Yasanın 69. Maddesi uyarınca yapılacak ihale dosyalarını hazırlamak ve alınan ihale kararları uyarınca işlemleri yürütmek,
  2. İnşaatı tamamlanan binaların müteahhit firma tarafından hazırlanan ve İmar ve Şehircilik Müdürlüğünce kontrol edilerek onaylanan irtifak projesi ve bağımsız bölüm tablolarının tapuya tescilini yaptırmak,   
  3. Başkanlık onayı ve gerekli kararlar ile belediyeye ait olan konut, sosyal konut ve işyerlerinin satılması ve tahsis edilmesi işlemlerini yürütmek,
  4. Konut ve işyeri satışları ile sosyal konut ve iş yeri tahsisleri için satış ofisleri kurmak,
  5. Satışa ve kiraya sunulmuş olan konut ve işyerlerinde, sonradan oluşan hasar, bakım ve onarımını yaptırarak, satışa hazır hale getirmek,
  6. Belediyeye ait gelir getirici nitelikteki taşınmaz malların tespitini yaparak kiraya vermek kontrol ve takibini yapmak, bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
  7. Belediye adına tescilli ya da kamuya terkedilmiş parsellerin işgal edilmelerini önlemek için ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak ve bu durumda olan parsellerin kiraya ya da ecr-i misil bağlanması için gerekli yasal işlemleri yürütmek,
  8. 08/09/1983 tarih ve 2886 sayılı devlet İhale Kanunu uyarınca yapılacak ihale dosyalarını hazırlamak ve alınan ihale kararları uyarınca işlemleri yürütmek,
  9. Belediye Hizmetleri için gerekli yerlerin kiralanması işlemlerini yürütmek,
  10. Belediye adına tecilli ya da kamuya terkedilmiş taşınmazların, işgal edilmelerini önlemek için ilgili Müdürlüklerle koordineli çalışmak ve bu durumda olan taşınmazların kiraya ya da ecr-i misile bağlanması için gerekli yasal işlemleri yürütmek,  
  11. Kiraya verilen Belediye mülkünün kira takip ve kira artış işlemlerini yürütmek,
  12. Belediye taşınmazlarının mevzuat çerçevesinde kiralama işlemlerini düzenlemek,
  13. Kurumlar arası kira işlemlerini yürütmek,
  14. Satış ofislerine gelen ziyaretçilere çay, su vb. ikramlarda bulunmak,
  15. Satışa sunulan konut ve işyerlerinin reklam ve tanıtımını yapmak,
  16. Gerekli görüldüğü takdirde konut ve işyeri satışı hususunda hak sahiplerinin ve belediyenin menfaati için özel ve kamu bankaları ile görüşmeler yapmak; bu hususta yapılacak anlaşma,  taahhüt ve protokollere ilişkin işlemleri yürütmek,
  17. Şahinbey ilçesinin çağdaş şehircilik ilkelerine uygun, modern, daha yaşanılabilir bir ilçeye dönüşmesi amacıyla ve mahalli müşterek nitelikte olmak kaydıyla, Şahinbey ilçesi sınırları içerisindeki gecekonduların ve çarpık yapılaşmanın ilgili mevzuatlar çerçevesinde önüne geçmek; kentsel dönüşüme ve gelişime katkı sağlamak için, İlçe sakinlerinin gecekondu ve sosyal konutlarla ilgili görüş ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla kamuoyu yoklaması ve araştırması yapmak,
  18. 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 9. ve 13. Maddeleri gereği; mahalle muhtarları ve ihtiyar heyetleri ile sivil toplum örgütleri, üniversiteler, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, sendikalar ve uzman kişilerin katılımını sağlayarak ilçenin kentsel dönüşüm ile konut, sosyal konut ve işyeri ihtiyacına yönelik çalışmalar yapmak,
  19. Diğer Müdürlükler ile koordineli olarak çalışmak,

Görevlerini yürütür.

 

Müdürün görev yetki ve sorumlulukları

Madde 11– (1) Müdür, Başkanlığın amaçları, prensip ve politikaları ile ilgili mevzuat ve Başkanın belirleyeceği esaslar çerçevesinde, Belediye sınırları içerisinde;

  1. Müdürlüğü Başkanlık Makamına karşı temsil eder,
  2. Müdürlük yönetiminde tam yetkili olup çalışmaları düzenler,
  3. Çalışmaları yasal olmak kaydıyla yazılı ve sözlü emirlerle yürütür,
  4. Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumludur,
  5. Personeli arasında yazılı ve sözlü görev dağılımı yapar,
  6. Müdürlük harcama yetkilisi olup tahakkuk amiri ve personelin birinci sicil amiri olup memur personelin başarı ve performans değerlendirmesini yapar,
  7. Faaliyetleri için gerekli olabilecek ortam, personel istihdamı, araç gereç ve teknolojiyi belirleyip, malzeme ihtiyacı ve gerekli materyaller için ilgili makamlar haberdar edilerek gereken kaynak oluşumunu sağlar,
  8. Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını belirleyip programlayarak çalışmaların bu programlar doğrultusunda yürütülmesini sağlar,
  9. Müdürlük personelinin özlük ve sicil işlemlerini düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlar,
  10. Üst makamlarca yazılı olarak verilen diğer görevleri yerine getirir,
  11. Müdür, 10’uncu maddede belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkanlık Makamı ile Başkanın görevlendirdiği Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olmak,

Görevlerini yürütür.

Konut ve işyeri satış biriminin görev yetki ve sorumluluklar

Madde 12- (1)

  1. Belediyeye ait olan konut ve işyerlerinin 5393 sayılı Belediye Kanununun 69. Maddesinin uygulama yönetmeliği gereğince satış işlemlerini yürütmek,
  2. Satışı yapılacak konut ve işyerlerinin Kıymet Takdir Komisyonunca belirlenen fiyat listesi üzerinden satışını yapmak,
  3. Konut ve işyeri satış şartlarını ilan etmek,
  4. Satılacak konut ve işyerleri için alınacak peşinat ve vade farklarını belirlenmesi işlemlerinin takibini yapmak,
  5. Satışa sunulduğu halde alıcısı çıkmayan konut ve işyerleri için indirim oranlarının belirlenmesi işlemlerini ilgili müdürlüklerle koordineli olarak takip etmek,
  6. Satışa sunulan konut ve işyerleri için müracaatları almak,
  7. Satışı yapılacak olan konut ve işyerleri ile ilgili sözleşme, kontrat ve protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırmak,
  8. Hak sahibi olunan konut ya da işyerinin teslimini yapmak,
  9. Taksit ödemelerinin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
  10. Sözleşme ya da satış şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptali işlemini yürütmek,
  11. Satışı iptal edilenlerin tahliyesi işlemlerini diğer müdürlüklerle koordineli olarak yürütülmesini sağlamak, görevlerini yürütür.

 

Sosyal konut ve işyeri tahsis biriminin görev yetki ve sorumlulukları

Madde 13- (1)

  1. Belediyeye ait olan sosyal konut ve işyerlerinin 5393 sayılı Belediye Kanununun 69. Maddesinin uygulama yönetmeliği gereğince tahsis işlemini yürütmek,
  2. Tahsis yapılacak sosyal konut ve işyerlerinin mevzuat çerçevesinde kıymet takdirlerinin yapılmasını sağlamak,
  3. Müracaatta bulunan kişilerin müracaatlarını almak,
  4. Alt gelir ve yoksul grubunun hak sahipliklerini belirlemek için kura düzenlemek,
  5. Alt gelir ve yoksul grubunun kura sonucu kazananların kriterlere uyup uymadıklarını incelemek,
  6. Alt gelir ve yoksul grubunun inceleme sonucu hak kazananların asıl ve yedek kesin listelerini ilan etmek,
  7. Hak sahibi olanların sözleşme yapmalarını sağlamak,
  8. Hak sahibi olunan konut ve işyerlerinin teslimini yapmak,
  9. Ödemelerin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
  10. Sözleşme ya da satış şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptalini sağlamak,
  11. Yoksul ve dar gelirli kesimlerin barınma gereksinimlerini karşılayacak şekilde, en az boyut ve  nitelikleri belirlenmiş, sağlık koşullarına uygun, sağlam ve ucuz konut projesi modelleri geliştirmek, görevlerini yürütür.

 

            Pazarlama ve reklam biriminin görev yetki ve sorumlulukları

            Madde 14– (1)

  1. Satış ve tahsisi yapılacak olan konut ve işyerleri ile ilgili gerekli ilan ve reklamları vermek,
  2. Satış ve tahsisi yapılacak olan konut ve işyerleri ile ilgili pazarlama ve tanıtımını yapmak,
  3. Satış ve tahsisi yapılacak olan konut ve işyerleri ile ilgili satışı arttırmak için strateji geliştirmek,
  4. Kiraya çıkacak olan taşınmazlarla ilgili gerekli ilan ve reklam vermek; gerektiği takdirde tanıtım yapmak (broşür, el ilanı, tv radyo reklamı vermek)
  5. Birimi ile ilgili dönemsel olarak performans ve kalite hedeflerini belirlemek, izlemek ve bu hedeflerine uygun faaliyetlerde bulunmak, görevlerini yürütür.

 

            Kiralama Biriminin görev yetki ve sorumlulukları

            Madde 15- (1)

  1. Belediyeye ait olan konut ve işyerlerinin 08/09/1983 tarih ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu uyarınca  Kiralama  işlemlerini yürütmek,
  2. Kiralanacak olan taşınmazların Kıymet Takdir Komisyonunca kira bedelini tespit etmek ve Belirlenen fiyat listesi üzerinden kira işlemlerini yürütmek,
  3. Kiralanacak olan taşınmazların Kira şartlarını ilan etmek,
  4. Kiralanacak olan taşınmazların alınacak peşinat ve vade farklarını belirlenmesi işlemlerinin takibini yapmak,
  5. Kiralanacak olan taşınmazlarla ilgili gerekli müracaat şartlarını hazırlamak ve müracaat evraklarını almak,
  6. Kiralanacak olan taşınmazlar ile ilgili sözleşme, kontrat ve protokoller hazırlamak ve işlemleri sonuçlandırmak,
  7. Kiraya verilen taşınmazların ya da işyerinin teslimini yapmak,
  8. Aylık kira ödemelerinin yapılıp yapılmadığını ilgili müdürlükle koordineli olarak takip etmek,
  9. Sözleşme ya da Kira şartlarına uymayanların hak sahipliklerinin iptali işlemini yürütmek,
  10. Kira sözleşmeleri fesih (iptal) edilen Kiracıların diğer müdürlüklerle koordineli olarak tahliye işlemlerini gerçekleştirmek,
  11. Kiralanan taşınmazların her yıl düzenli olarak kira artışlarını gerçekleştirmek, görevlerini yürütür.

 

Evrak Kayıt ve Arşiv Biriminin görevleri

Madde 16– (1)

  1. Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda alınarak izlenir. Kaydı yapılan evrak, gelen-giden evrak, dilekçe kabul ve CİMER evrakları ve benzeri yetkili tarafından ilgilisine havale edilir. Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür. Yazışmalar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur.
  2. Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından havalesi yapılan evrakın ilgisi dolayısıyla başka müdürlüğe sevki yapılacak ise, sistem üzerinden evrak kabulünden sonra Yazı İşleri Müdürlüğüne iadesi yapılacaktır.

Personelin görev, yetki ve sorumlulukları

Madde 17 – (1)

  1. Personel, bu Yönetmelikte belirtilen iş ve işlemleri mevzuat çerçevesinde, emir ve talimatlar doğrultusunda gereken özen ve sürati göstererek yapar,
  2. Personel, görevlerini yaparken mevzuatın tanımış olduğu tüm yetkileri kullanır,
  3. Personel iş ve işlemlerden amirlerine karşı hiyerarşik olarak sorumludur,
  4. Personel, görev tanımında yer almayan ancak amirleri tarafından göreviyle alakalı verilecek diğer görevleri de yerine getirmek, görevlerini yürütür.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Planlama ve Koordinasyon

Planlama

Madde 18 – (1)

Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür. Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.

Koordinasyon

Madde 19– (1)

  1. Şahinbey Belediye Başkanlığı dışına yapılacak olan her türlü yazışmalar, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Ancak, herhangi bir ihbar ve şikayet içermeyen, Belediye Başkanının takdirini gerektirmeyen, yeni bir hak ve yükümlülük taşımayan mutat yazılar Müdür imzası ile yürütülebilir.
  2. Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
  3. Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, müdür tarafından sağlanır.

 

BEŞİNCİ BÖLÜM

Ortak Hükümler

Genel sorumluluklar

Madde 20– (1) Müdürlükte görev yapan personeller

  1. Görevlerini mevzuata uygun olarak yerine getirirler,
  2. Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevlerini en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,
  3. Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
  4. Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
  5. İş bölüşümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
  6. Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,
  7. Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
  8. Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
  9. Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
  10. Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder,
  11. Başkanlığa ilişkin bilgilerin dışarı sızmaması hususunda azami itinayı ve dikkati gösterir, yaptıkları, yapacakları işleri gizli tutar, bu konuda yetkili ve ilgililerden başkasına açıklamalarda bulunmaz,
  12. Herhangi bir nedenle görevlerinden ayrılan personel, korumak ve saklamakla yükümlü olduğu evrak, malzeme ve demirbaşları sağlam ve eksiksiz teslim eder,
  13. Müdürlüğü ilgilendiren çeşitli hizmetlerin uyumlu ve düzenli yürütülmesi, personel arasındaki ahengin sağlanması için gereken gayreti gösterir.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönetmelikte Hüküm Bulunmayan Haller

Madde 21– (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.

Yürürlük

Madde 22– (1) Bu yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Kanunun 18 inci maddenin (m) bendi gereği Şahinbey Belediye Meclisinin onayından sonra, Belediye Başkanının imzası ile yayınlanarak yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 23– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Şahinbey Belediye Başkanı yürütür.

Genel Gerekçe

Madde 24– (1) Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediyesi Başkanlığı Gecekondu ve Sosyal Konutlar Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.