|
Bu yönetmelik 04.11.2022 tarih ve 138 nolu Meclis Kararı İle yürürlüğe konulmuştur.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Temel İlkeler
Amaç
Madde 1– (1) Bu yönetmeliğin amacı; Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Madde 2– (1) Bu yönetmelik; Şahinbey Belediye Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğünün Kuruluş, Görev, Yetki ve Sorumlulukları ile Çalışma Usul ve Esaslarını kapsar.
Dayanak
Madde 3– (1) Bu Yönetmelik 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin (b) bendi ve ilgili mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Madde 4– (1) Bu yönetmeliğin uygulamasında;
- Belediye: Şahinbey Belediyesini,
- Başkanlık: Şahinbey Belediye Başkanlığını,
- Başkan: Şahinbey Belediye Başkanını,
- Başkan Yardımcısı: Şahinbey Belediyesi Başkan Yardımcısını,
- Meclis: Şahinbey Belediye Meclisini,
- Encümen: Şahinbey Belediye Encümenini,
- Müdürlük: Bilgi İşlem Müdürlüğünü,
- Müdür: Bilgi İşlem Müdürünü,
- Personel: Müdürlüğe bağlı çalışanların tümünü.
Temel ilkeler
Madde 5– (1) Müdürlüğün tüm çalışmalarında;
- Karar alma, uygulama ve eylemlerde şeffaflık,
- Hizmetlerin temin ve sunumunda yerindelik ve ihtiyaca uygunluk,
- Hesap verebilirlik,
- Kurum içi yönetimde ve ili ilgilendiren kararlarda katılımcılık,
- Uygulamalarda adalet ve hizmette eşitlik,
- Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik,
- Hizmetlerde geçici çözümler ve anlık kararlar yerine sürdürülebilirlik,
ilkelerini esas alır.
İKİNCİ BÖLÜM
Kuruluş, İş İlişkileri, Personel ve Bağlılık
Kuruluş
Madde 6 – (1) Bilgi İşlem Müdürlüğü, Belediye Meclisi'nin 06.04.2007 tarih ve 24-K/2007 sayılı kararıyla kurulmuştur.
(2) Şahinbey Belediyesi Bilgi İşlem Müdürlüğünün teşkilat yapısı;
- Bilişim Sistemleri Yönetim Birimi
- Belediye Otomasyon Programları ve Yazılım Birimi
- Teknik Servis Birimi
- Evrak Kayıt ve Arşiv Birimi
İş ilişkileri
Madde 7– (1) Kuruluş İçindeki İlişkileri
a) Başkan ve Başkan Yardımcıları
b) Belediye Bölüm Müdürlükleri
(2) Kuruluş Dışındaki İlişkileri
a)İlgili Bakanlıklar, Kurumlar ve Kuruluşlar
b) Vatandaşlar
Personel
Madde 8 – (1) Müdürlükte, bir Müdür ile mer’i norm kadro mevzuatına uygun nitelik ve sayıda personel görev yapar.
Bağlılık
Madde 9 – (1) Müdürlük, Başkana veya görevlendireceği Başkan Yardımcısına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Müdürlüğün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 10 – (1) Bilgi İşlem Müdürlüğü aşağıdaki görevleri yürütür;
- Veri güvenliğini sağlamak ve geliştirmek, mevcut verilerin yedeklemesini düzenli şekilde yapmak,
- Yerel ağ yapısını düzenleyerek, kontrolünü sağlamak, ağ yapısından çıkan problemleri çözmek,
- Sistemi sürekli faal halde tutmak için diğer çevresel destek birimlerinin uyumluluğunu sağlamak ve bununla ilgili gerekli iyileştirme çalışmalarını koordine etmek,
- Sistem odalarının iklimlendirme ve enerji kesintisizliği gibi konularda sağlıklı çalışması konusunda gerekli çalışmaları yapmak,
- Vatandaşların iş ve işlemlerini kolaylaştırmak için mobil yazılımlar geliştirmek, temin etmek ve destek olmak,
- Şahinbey Belediyesinin e-Devlet projelerindeki bilgi toplumu ve strateji ile entegrasyon sağlanabilmesi için gerekli alt yapıyı oluşturmak,
- Belediyemizde mevcut bilgisayar sistemleri üzerinde yüklü olan programların bakım ve güncelleştirmelerini yapmak veya yaptırmak,
- Donanım ve yazılımların bakımını yapmak, faal halde bulundurmak ve gerektiğinde satın alım yoluyla bakım-onarım sözleşmeleri ile firmalara yaptırmak,
- İç ve dış birimler ile gerektiğinde diğer ilgili kurumlar arasında data iletişim altyapısını ve gerekli bağlantı hatlarını tesis ederek bilgi alışverişini sağlamak,
- Birimler arası iletişim ve veri alışverişini sağlamak,
- Belediyenin tüm birimlerinin bilgisayar ve bilgisayar yan ürünlerinin, gelişen bilişim teknolojileri doğrultusunda donanım ve yazılım ihtiyaçlarını değerlendirmek. Gerekli teknik desteğin sağlanması ve ilgili birimlerin koordineli çalışmasının teminine yardımcı olmak, bu kapsamda bilgisayar donanım ihtiyaçlarının belirlenmesine, teminine, kurulmasına ve devreye alınmasına destekte bulunmak,
- Bilgi İşlem Müdürlüğü kontrolünde bulunan her türlü bilgisayar donanım malzemeleri, çevre birimleri ile altyapının bakım, onarım işlerini yapmak veya yaptırmak,
- Web sitelerinin kurulmasını sağlamak, domain ve hosting alımlarının yapılması,
- Belediyede bilgisayar otomasyonu sistemini temin etmek, kurulum ve birimlerle entegrasyonunu gerçekleştirmek, ortak bilgi bankası oluşturmak, bunlarla ilgili gerekli altyapı elektrik, data ve diğer network ve benzeri her türlü hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
- Belediyecilik hizmetlerini mevzuatın izin verdiği ölçüde internet ortamına taşımak vatandaşa dönük hizmetleri internet üzerinden sunmak,
- Bilişim konusunda gelecekteki ihtiyaçları analiz etmek ve teminini sağlamak,
- Bilgisayar sistemlerinin teknolojik gelişme doğrultusunda büyümesini sağlamak,
- Müdürlüğün malzeme, ikmal ve stok kontrolünü yapmak, teminini sağlamak,
- Bilişim sistemlerinin sürekliliğini sağlamak üzere gerekli emniyet tedbirlerini almak ve uygulamak,
- Müdürlüğe ait demirbaş eşyanın kayıtlarını tutarak, Müdürün talimatına göre ilgililere zimmetlemek, demirbaş eşyanın giriş ve çıkışlarını listesine göre düzenli olarak kontrol etmek,
- Belediyemizin tüm birimlerinin bilişim donanımları, yazılım ve program ihtiyaçlarını temin etmek veya imkânlar ölçüsünde birimde hazırlamak,
- Görüntü sistemlerini, Ses sistemlerini ve bunların altyapılarını kurmak veya yaptırmak.
- Güvenlik Kamera Sistemleri, Alarm Sistemleri ve bunların tüm altyapı işlerini yapmak veya yaptırmak.
- Güvenlik kamera sistemleri ve Alarm sistemlerinin bakım, onarım işlerini yapmak veya yaptırmak.
- Müdürlüğün kontrolündeki tüm ürünlerin bakım, onarım işlerini yapmak veya yaptırmak.
Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 11 – (1) Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
- Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını mer'i mevzuat çerçevesinde belirlemek,
- Stratejik planlama ile Müdürlüğün hedeflerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
- Eğitim ve bilgilendirme seminerleri düzenlemek veya düzenlettirmek,
- Çalışmaları yazılı ve sözlü emirlerle yürütmek,
- Müdürlüğün sevk, idare ve disiplininden sorumlu olmak,
- Personel arasında görev dağılımı yapmak,
- Personel performans değerlendirmelerini yapmak,
- Müdürlük bünyesindeki birimlerin tüm iş ve işlemlerinin zamanında ve doğru olarak yerine getirilmesini gözetmek,
- Bilgi İşlem Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler ve ilgili birimler arasında koordinasyonu sağlamak,
- Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda ilgili kişi, birim ve kuruluşlarla haberleşmek,
- Müdürlük işlerinin yürütülmesinde ihtiyaç duyulan yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Başkanlık Makamına önerilerde bulunmak,
- Müdür, 10 uncu maddede belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlü olup, Başkan ve Başkanın görevlendirdiği ilgili Başkan Yardımcısına karşı sorumludur.
Bilişim sistemleri yönetim birimi görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 12 – (1) Bilişim sistemleri yönetim birimi görev, yetki ve sorumlulukları
- Kablolu ve kablosuz ağ yapısını mevzuat hükümlerine uygun olarak yönetmek ve ağın güvenliğini sağlamak,
- Gelişen teknolojileri takip etmek, kurum için uygun olanları tespit edip, hazırlanacak teknik şartnamelerle bu teknolojilerin satın alınmasını sağlamak,
- Yapılan işlerle ilgili gerekli raporları hazırlamak ve Bilgi İşlem Müdürüne sunmak,
- Kablolu ve kablosuz ağ altyapısı ile ilgili projeler hazırlamak,
- Firewall (güvenlik duvarı) sistemlerini yönetmek,
- Yönetilen sistemler ile ilgili bilgilerin gizliliğini ve güvenliğini sağlamak,
- Görev alanıyla ilgili araştırma, inceleme, etüt yapmak ve bunları raporlamak,
- Sistem yapısında bulunan fiziksel ve sanal sunucuların, veri depolama ünitelerinin ve yedekleme cihazlarının, donanım ve yazılım olarak planlama, kurulum ve yönetimini yapmak,
- Tüm sunucuların yedekleme işlemlerini yapmak ve takip etmek,
- Sistem yapısında bulunan herhangi bir cihaz, sunucu ve sistem yazılımında oluşan arızalarda en kısa sürede arızaya müdahale etmek,
- Sistem yapısında bulunan sunucu ve sistem yazılımları için arıza veya güncelleme gibi durumlarda gerektiğinde ilgili firmalardan destek almak,
- Sistem yapısı için gerekli yazılım ve donanım ihtiyaçlarını belirlemek ve alımı için gerekli teknik şartnameleri hazırlayarak alımını yapmak,
- Sistem yapısında bulunan sunucu ve sistem yazılımlarının performanslarını ve trafik değerlerini düzenli olarak gözlemleyerek, hataları analiz etmek, performansı artırmak ve kaynakları doğru kullanmak için gerekli iyileştirmeleri yapmak,
- Bağlı olduğu üst yönetici/yöneticileri tarafından verilen diğer işleri yapmak,
- Belirtilen görevlerle ilgili olarak yaptığı çalışmalar konusunda üstüne bilgi vermek,
- Gerekli satınalma ve şartname hazırlama süreçlerini yürütmek.
Belediye otomasyon programları ve yazılım birimi görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 13 – (1) Belediye otomasyon programları ve yazılım birimi görev, yetki ve sorumlulukları
- Belediyemizdeki tüm birimlerde kullanılan E-Belediye Uygulamaları, Dijital Arşiv Sistemi, Yönetim Bilgi Sistemi, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), Coğrafi Bilgi Sistemi, CAD ve Tasarım Yazılımları, Mobil Uygulamalar ve E-Devlet uygulamalarının kesintisiz, güvenli ve hatasız bir şekilde çalışmasını sağlamak,
- E-Belediye Uygulamaları, Dijital Arşiv Sistemi, Yönetim Bilgi Sistemi, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), Coğrafi Bilgi Sistemi, CAD ve Tasarım Yazılımları, Mobil Uygulamalar ve E-Devlet uygulamaları ile ilgili birimlerden gelen program, rapor ve diğer istekler doğrultusunda dinamik bir yapıda gelişmesini ve devam ettirilmesini sağlamak,
- E-Belediye Uygulamaları, Dijital Arşiv Sistemi, Yönetim Bilgi Sistemi, EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi), Coğrafi Bilgi Sistemi, CAD ve Tasarım Yazılımları, Mobil Uygulamalar ve E-Devlet uygulamalarında yeni kullanıcı hesabı açılması, kullanıcı yetkilerinde değişiklik ve düzenleme işlerini yürütmek,
- Belediye otomasyon yazılımının temin, kurulum ve birimlerle entegrasyonunu gerçekleştirmek, destek olmak, ortak bilgi bankası oluşturmak,
- Belediye otomasyon yazılımları ve diğer yazılımlar konusunda gelecekteki ihtiyaçları analiz etmek ve teminini sağlamak,
- Bilgisayar yazılımlarının teknolojik gelişme doğrultusunda iyileştirmeler yapmak,
- Sistemlerin güvenliğini sağlamak üzere gerekli önlem ve tedbirleri almak,
- Sistemi sürekli faal halde tutmak için diğer çevresel destek birimlerinin
uyumluluğunu sağlamak. Bununla ilgili gerekli iyileştirme çalışmalarını koordine etmek.
- Veri tabanını oluşturmak ve sorunsuz olarak kullanılmasını sağlamak.
- Müdürlüklerden gelen yazılım talepleri doğrultusunda planlama, kurulum ve yönetimini yapmak.
- Müdürlüklerden gelen yazılım talepleri doğrultusunda yazılım geliştirmek, yeni yazılımlar hazırlamak veya gerektiğinde satın alım yoluyla dışarıdan hizmet almak.
- Mobil yazılımlar geliştirmek veya gerektiğinde satın alım yoluyla dışarıdan hizmet almak
Teknik servis birimi görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 14 – (1) Teknik servis birimi görev, yetki ve sorumlulukları
- Belediye içi uç kullanıcıların sorunlarına doğrudan çözüm bulmak; bu çözümleri bir üst amirine iletmek,
- Uç kullanıcılara ait donanım cihazlarının arızalarını yerinde tespit etmek, gerek görüldüğünde yerinde çözüme ulaşmasını sağlamak,
- Bilgisayar sarf malzemelerinin stokunu izlemek, yedek parça ve yan ürünlerinin hizmeti aksatmadan teminini sağlamak ve takip etmek,
- İhtiyaç duyulduğunda gerekli birimlere bilgisayar vb. donanımlar için elektrik ve data hattı çekmek veya gerektiğinde satın alım yoluyla çektirmek,
- Bilgisayarlar ile bilgisayar ağına bağlı kullanılan diğer ekipmanların bakım ve onarımlarına ilişkin işlemleri yürütmek,
- Arızalara ilişkin sebep, analiz ve araştırma yapmak, bakım ve onarım için ekipman ve yedek parça tedarik ve muhafaza etmek,
- Teknolojik gelişmelerin takibi suretiyle, birimleri ileri teknoloji ile donatmaya yönelik çalışmalara katkıda bulunmak,
- Güvenlik kamera ve alarm sistemlerinin kurulum, tamir ve altyapısını yapmak veya gerektiğinde satın alım yoluyla yaptırmak.
- Kullanım dışı kalan veya verim alınamayan malzemelerin hurdaya ayrılma işlemlerini yürütmek.
Evrak kayıt ve arşiv biriminin görevleri
Madde 15– (1) Evrak kayıt ve arşiv biriminin görevleri
- Müdürlüğe gelen ve giden her evrak bekletilmeksizin, tarih ve sayılarına göre kayda alınarak izlenir. Kaydı yapılan evrak, gelen-giden evrak, dilekçe kabul, CİMER evrakları ve benzeri evraklar yetkili tarafından ilgilisine havale edilir.
- Elden gelen evraklar sınıflandırılarak standart dosya planına göre dosyalanır ve arşiv sistemine göre korunur.
- Yazı İşleri Müdürlüğü tarafından havalesi yapılan evrakın ilgisi dolayısıyla başka müdürlüğe sevki yapılacak ise, sistem üzerinden evrak kabulünden sonra ilgili müdürlüğe havale edilecektir.
- Personel, yapılması gerekli işlemleri zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Planlama, Koordinasyon ve Uygulama
Planlama
Madde 16 – (1) Müdürlükteki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür. Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
Koordinasyon
Madde 17– (1) Şahinbey Belediye Başkanlığı dışına yapılacak olan her türlü yazışmalar, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Ancak, herhangi bir ihbar ve şikâyet içermeyen, Belediye Başkanının takdirini gerektirmeyen, yeni bir hak ve yükümlülük taşımayan mutat yazılar Müdür imzası ile yürütülebilir.
- Müdürlükler arası yazışmalar Müdürün imzası ile yürütülür.
- Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Ortak Hükümler
Genel sorumluluklar
Madde 18 – (1) Müdürlükte çalışan tüm personel;
- Tüm faaliyetlerle ilgili Kanun, Tüzük, Yönetmelik, Genelge, Tebliğ, iş metotları ve diğer ilgili yürürlükteki mevzuata riayet eder,
- Müdürlüğün faaliyet alanına giren görevleri en kısa zamanda ve tam olarak yerine getirir,
- Hiçbir fark gözetmeden her vatandaşa eşit davranır,
- Beceri ve mesleki bilgi açısından kendini geliştirir, bu amaçlı etkinliklere istekli olarak katılır,
- Bulunduğu pozisyonun gerektirdiği vasıfları kazanmak için gerekli çabayı ortaya koyar,
- İşbölümü esasları dâhilinde, eş düzey ve diğer pozisyonlarla koordinasyon içerisinde çalışır,
- Verilen işi öngörülen bütçe sınırları içerisinde kalarak en az maliyetle yerine getirir,
- Kendisinin verimli ve etkin çalışmasına yardım edecek bütün konularda bilgisini devamlı artırır,
- Faaliyeti için amirince talep edilen veya faydalı gördüğü bütün raporları eksiksiz hazırlar,
- Verilen direktife uygun iş ve işlemleri gerçekleştirir,
- Yaptığı işle ilgili evrak ve bilgileri sürekli kontrol eder.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
Madde 19– (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
Madde 20– (1) Bu yönetmelik hükümleri; 5393 Sayılı Kanunun 18 inci maddenin (m) bendi gereği Şahinbey Belediye Meclisinin onayından sonra, Belediye Başkanının imzası ile yayınlanarak yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 21– (1) Bu yönetmelik hükümlerini Şahinbey Belediye Başkanı yürütür.
Genel gerekçe
Madde 22– (1) Bu yönetmelik; 5393 Sayılı Belediye Kanunu ile tüm kanun, yönetmelik, talimatlar ve kararlar çerçevesinde, Şahinbey Belediyesi Başkanlığı Bilgi İşlem Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektedir.
|
|